Általános Szerződési Feltételek (GNL)
1. Általános információk
Szolgáltató:
Név: STI Kft.
Székhely: 7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2.
Telephely: 7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2.
Levelezési cím: 7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2.
Képviselő neve: Albert Tamás
Cégjegyzékszám: 02-09-067792
Honlap: gnlcipo.hu
Ügyfélszolgálat:
Cím: 7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2.
Nyitvatartás: Hétfő – Péntek: 8:00 – 16:00
Mobil: +36 30 309-0383
E-mail: info@gnlcipo.hu
2. Felhasználási feltételek
Felelősség:
A Honlap („Honlap”) használata kizárólag saját kockázatra történik. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlap használata során felmerülő vagyoni vagy nem vagyoni károkért, különösen nem a szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásból eredőekért.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. A Honlap tartalmának bármilyen célú felhasználása csak a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
3. A Honlapon történő vásárlás
Regisztráció:
A Honlap tartalmának nagy része regisztráció nélkül is elérhető, de a vásárlás regisztrációhoz kötött.
Megrendelés folyamata:
Termékek kosárba helyezése.
Szállítási és fizetési mód kiválasztása.
Megrendelés elküldése a „Megrendelem” gombra kattintva.
Fizetési módok:
Készpénzben, személyes átvételkor.
Bankkártyával (OTP SimplePay).
Utánvéttel.
Előre utalással.
4. Elállási jog
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmû nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 4. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon – igazoltan) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 7 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 7 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített vételárat. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani – akár a 14 napot meghaladóan is – amíg vissza nem kapta a terméket, és meggyőződött annak hibátlan mivoltáról.
Amennyiben lehetséges, Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Elállási jog gyakorlása esetén Fogyasztó a megküldött termékkel és annak csomagolásával együttesen 100%-ban azonos termék visszaküldésére kötelezett. Amennyiben erre nem kerül sor, a visszatérítés mértékéről Szolgáltató dönt. Fogyasztó felelősségre vonható a termékben és csomagolásában bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges méretpróba során keletkezett, vagy azt meghaladó használat miatt következett be. Fogyasztó nem jogosult az elállási jogot gyakorolni és a terméket visszaküldeni, ha azt utcai, munkahelyi vagy egyéb nem otthoni próba környezetben viselte.
5. Szavatosság
Kellékszavatosság
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Vásárló érvényesítheti:
Név: STI Kft.
Cím: 7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2.
E-mail: info@gnlcipo.hu
A meghibásodott lábbeli visszaküldése esetében, a reklamációs nyomtatványt kinyomtatott és hiánytalanul kitöltött formában a lábbelivel együtt kérjük elküldeni. Ezen dokumentum hiányában a szavatossági igényeit nem tudja érvényesíteni.
Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a Szolgáltatót szavatossági/jótállási kötelezettség nem terheli, a terméket nem cseréli, és vételárát nem téríti vissza. A Vásárló jogosult ugyanakkor ilyen esetben is a terméket személyesen átvenni, vagy kérni annak saját költségén történő újbóli kiszállítását.
6. Jogérvényesítési lehetőségek
Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím: STI Kft. 7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2.
Telefonszám: +36 30 309 0383
E-mail: info@gnlcipo.hu
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel, mely jegyzőkönyv egy példányát Szolgáltató köteles a Vásárlónak eljuttatni.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében postán érkezett panasz esetén a válasz postára adását jelenti, emailben érkezett panasz esetén válasz email megküldését jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, milyen jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető Testület
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefon: 06-72-507-154, 06-20-283-3422
E-mail: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
7. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
8. Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, melyet esetlegesen a terméken keletkezik.
Webáruház működésének elsődleges célja a Vásárlók igényeinek és elvárásainak megfelelni, mind a termékek és szolgáltatások tekintetében egyaránt. Szolgáltató céljának megvalósítását leginkább a Vásárlóktól kapott visszajelzések, javaslatok és esetleges reklamációk segíthetik, ezért kérjük segítse munkánkat észrevételeivel, javaslataival.
E-mail címünk: info@joya.hu
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: (2025.02.05.)
SimplePay Adattovábbítási Nyilatkozat:
Tudomásul veszem, hogy a(z) STI Kft. (7633 Pécs, Endresz Gy. u. 2.) adatkezelő által a(z) gnlcipo.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, számlázási és szállítási adatok, tranzakció adatai. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/.